لوله پلیکا فاضلابی ناودانی یو پی وی سی

انتقال بی‌دردسر فاضلاب در ساختمان و صنایع یکی از نگرانی‌های صاحبان این صنایع می‌باشد لذا آن‌ها را بر این داشت که نسبت به خطوط انتقال فاضلاب تجدید نظر کنند که در اولین کار خطوط انتقال را اصلاح کردند به طور مثال تغییر زوایای اتصالات از 90 درجه به 45 درجه صورت گرفت و در اقدامات بعدی جنس این لوله و اتصالات را از فلز به لوله‌های غیر فلزی مانند پلیکا تبدیل کردند که یکی از عوامل اصلی آن تخریب فلزات در مواجه با آب بود و همچنین هزینه تامین و اجرای لوله‌های پلیکا نسبت به فلزات به مراتب کمتر و سریع‌تر بود.

لذا مرکز لوله بر آن است که به طور خلاصه مقاله‌ای برای آشنایی شما عزیزان با لوله پولیکا در دسترس قرار دهد که لیست موضوعات مطرح شده به شرح زیر می‌باشد:

  1. لوله پولیکا چیست؟
  2. ویژگی‌های لوله پلیکا
  3. کاربردهای لوله پلیکا
  4. کیفیت لوله پلیکا
  5. خرید لوله پلیکا

در ادامه مقاله به اختصار به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

لوله پلیکا چیست؟

لوله‌های پلاستیکی با توجه به قیمت و سهولت در اجرا به راحتی در بین جامعه گسترش یافت و با پیشرفت تجهیزات و فناوری‌ها بر کاربرد و خواص آن افزوده شد و در حال حاضر 90 درصد ماده اولیه پلاستیک  موجود در دنیا توسط فرآیند اکستروژن و تزریق به محصول تبدیل می‌شود که  سهم بزرگی از آن به پی وی سی اکسترود شده برای تولید  لوله پلیکا اختصاص یافته است.
ماده اولیه پلاستیک در طی سال‌ها تغییر و توسعه به ماده‌ای معجزه آسایی به نام پی وی سی تبدیل شود که توانست به سرعت در صنعت ساختمان از جمله تولید لوله‌های ساختمانی جای خود را باز کند ولی این لوله‌ها علاوه بر مزیت‌های شگفت‌انگیزش دارای نواقصی از قبیل مقاومت فیزیکی و شیمیایی پایین بود که با کمک علم شیمی با اضافه کردن افزودنی‌های خاص به لوله پولیکا ضد پلاستیک تبدیل شود و بسیاری از خواص آن را ارتقا دهد و به لوله‌ای بسیار مقاوم‌تر نسبت به قبلی‌ها به لوله‌های یو پی وی سی تبدیل شوند.

لوله پلیکا فاضلابی ناودانی یو پی وی سی

ویژگی‌های لوله پلیکا

خواصی که لوله‌های پلیکای یو پی وی سی را در زمره پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی قرار داده است عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی

لوله پلیکا در برابر مواد شیمیایی نسبت به سایر لوله‌ها از جمله لوله فلزی مقاومت بسیار بالایی دارند و همین عامل از تغییر رنگ آب و یا خرابی لوله‌ها جلوگیری می‌کند.

  • سطح داخلی سیقلی

تولید لوله‌های پلیکا بر اساس استاندارد خاصی می‌باشد که این ویژگی را به آن داده است که بسیار سیقلی و بدون اصطکاک باشد که ضریب زبری این لوله‌های به کمتر از 009/ می‌باشد.

  • استحکام مکانیکی بالا

لوله پولیکا در برابر  فشار خارجی مانند برخورد سنگ و فلزات و  فشار داخلی و ریزش آب نیز بسیار مقاوم است.

  • سلامت محور

لوله‌های پلیکا نباید برای کیفیت سیال منتقل شده تاثیر بگذارد و لذا لوله پلیکا عاری از سرب است و این مزیت بهداشتی را  استفاده می‌کند. بنابراین، این لوله‌ها بر کیفیت آب تاثیرگذار نبوده و مواد داخلی آن را دستخوش تغییر نمی‌کنند.

  • وزن پایین و نصب آسان

برای تولید لوله، پی وی سی را  فرمولیزه می‌کنند سپس تبدیل به لوله می‌شود و همین بافت پلیمری باعث سبک شدن وزن آن شده و اتصال چسبی و فیتینگی آن باعث نصب تراکم لوله یو پی وی سی یک پنجم چدن معمولی بوده و به همین دلیل حمل و نقل و نصب آن بسیار آسان است.

  • تحمل دماهای مختلف

تحمل تغییرات دمایی برای لوله‌های پلیکا یک وجه تمایزی نسبت به سایر محصولات ایجاد کرده است در سرمایی زیر صفر و بالای تابستان شکنندگی کم و یا انبساط طولی ناچیزی دارد.

لوله پولیکا ناودانی فاضلابی

کاربردهای لوله پلیکا

انواع مختلف کاربردهای لوله پلیکا به شرح زیر می‌باشد:

  • انتقال آب بهداشتی

لوله پلیکا فشار قوی که در برابر مواد شیمیایی داخل و خارج از خود بسیار مقاوم است و در همان حال از زنگ‌زدگی و خوردگی در امان است و همین موارد باعث می‌شود که طول عمر این لوله‌ها بسیار زیاد شود لذا پیشنهاد بسیار مناسبی برای خطوط انتقال آب بهداشتی می‌باشد.

  • کشاورزی

کیفیت و نوع کاربرد لوله پلیکا برای خط اصلی انتقال آب در زمین‌های کشاورزی و همچنین برای خطوط انتقال سموم اتوماتیک کاربرد دارد.

  • ناودان و انتقال آب باران

تغییر سایز و ضخامت لوله‌ها و همچنین تاب آوری در برابر نور خورشید امکان استفاده از این لوله‌ها برای انتقال آب باران بسیار موثر و مقرون به صرفه می‌باشد.

  • پوشش کابل برق

حفاظت از خطوط انتقال برق و کابلهای انتقال داده یکی از کاربردی‌ترین انتظاری است که می‌توان از لوله پلیکا داشت هست چرا که علاوه بر سرسختی این لوله‌ها در برابر فشار در برابر حریق نیز بسیار مقاوم است.

  • خطوط انتقال مواد شیمیایی

یکی از کاربردی‌ترین و البته مقرون به صرفه‌ترین لوله‌هایی که در خطوط انتقال سیالات شیمیای کاربرد دارد لوله پلیکا می‌باشد.

  • انتقال فاضلاب

بزرگ‌ترین و موفق‌ترین کاربرد لوله پلیکا انتقال فاضلاب صنعتی و خانگی می‌باشد مقاومت این لوله‌ها در برابر سیال منتقله و همچنین مقاومت در برابر فشار و ضربه‌های خارجی باعث می‌شود استفاده از آن توجیه‌پذیر شود.

لوله پلیکا فاضلابی ناودانی پی وی سی

کیفیت لوله پلیکا

لوله پلیکا ظاهری خشک و شکننده دارد ولی بر اساس استاندارد تا حدی نرم و منعطف می‌باشد تا در برابر ضربات به سختی دچار آسیب نشود و عمری طولانی داشته باشد. لوله پلیکا با توجه به جنس و بافت پلیمری هرگز دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی نمی‌شود به همین خاطر برای خطوط انتقال آب و فاضلاب و برق بسیار کاربردی می‌باشد.

لوله پلیکا فاضلابی ناودانی پی وی سی

خرید لوله پلیکا

برای اینکه در پروژه‌ها از لحاظ فنی و مالی دچار مشکل نشویم باید نسبت به انتخاب و خربد نوع لوله بسیار دقت کرد چرا که بخش زیادی از سیستم‌های انتقال آب و فاضلاب در زیر زمین اجرا می‌شود هرگونه تغییر و تعمیر در این سیستم‌ها با هزینه‌های بسیار زیادی همراه است امروزه تشخیص لوله مناسب در بین انبوهی از تولیدات داخلی و خارجی کاری نسبتا مشکلی است که نیاز به مشاوره و کمک می‌باشد.
اگر که در فکر خرید لوله و اتصالات پلیکا می‌باشید مرکز لوله با تمام توان در خدمت هموطنان عزیز برای انجام مشاوره‌های لازم برای خرید لوله و اتصالات پلیکا می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *